Стіна колишньої фабрики у Шаргороді стала експонатом виставки у PinchukArtCentrePinchukArtCentre представляє проект «Страх і надія» - групову виставку трьох українських художників, переможців Премії PinchukArtCentre, починаючи з 2009 року: Микити Кадана, Жанни Кадирової та Артема Волокітіна. Ця виставка - реакція митців на нову соціально-політичну ситуацію в Україні, яка сформувалася в результаті триваючої кризи та нещодавніх подій в країні.
У листопаді 2013 року розпочалися довготривалі протести громадян з усієї України, які стояли на Майдані - центральній площі Києва - на захисті своїх ідей щодо майбутнього України. Художники з усіх куточків країни були в перших рядах цих протестів. Вони брали в них участь і як громадяни своєї країни, і як митці. У результаті з'явилася ціла лавина художніх практик, документальних зображень, текстів, перфомансів та мистецьких акцій, йдеться на сайті галереї.
Коли протести перейшли в жорстоке, криваве протистояння, роль художників нівелювалася, втративши початковий сенс. З 18 по 20 лютого 2014 року понад 100 протестуючих були вбиті на вулицях Києва. Це стало трагічною кульмінацією мирних протестів, які тривали вже більше трьох місяців. У вирі подій простір для художнього осмислення просто зник - адже його місце зайняла пряма дія.
«Виставка «Страх і надія» демонструє, що митці відчували гостру потребу відреагувати на драматичні події, що змінили Україну. І ця потреба набула форми у цій експозиції. Своїми роботами художникам вдалося створити простір - платформу для роздумів і дискусій про майбутнє України, а також зафіксувати в пам'яті все те, що сталося за останні кілька місяців»,- каже заступник арт-директора PinchukArtCentre, куратор виставки Бйорн Гельдхоф.
У центрі цього триваючого конфлікту проект «Страх і надія» є втіленням гострої художньої реакції. Микита Кадан, Жанна Кадирова та Артем Волокітін говорять про давно минулі і зовсім нещодавні події, досліджуючи теми конфлікту, пам'яті та особистого горя.
Виставка починається з робіт Жанни Кадирової, які досліджують тему конфлікту.
Серед яких, зовсім нова робота, створена спеціально для виставки - це карта України, вирізана з розкопаної, згорілої стіни колишньої радянської фабрики у Шаргороді: Кадирова підводить нас до теми Криму, який у цій роботі є вже окремим шматком, як спірної території Росії та України.
Лицьовий бік карти України зроблений з обгорілих цеглин, а тильна сторона покрита старими радянськими шпалерами. Ця монументальна нова робота символізує Україну як розломленими країну, і, в рівній мірі, посилається на розпад Радянського Союзу в цілому; на його промисловий колапс і неминучу незалежність України. З одного боку це нація, що знаходиться в центрі геополітичної конфлікту, але також - це нація громадян. Шпалери Кадирової уособлюють раптову появу такого політичного конфлікту в реальному житті. Він стає конфліктом народу. |
|